Teambuilding pedagógov: riadenie stresu a psychosociálnych rizikových faktorov pri práci
V dnešnej dobe je práca pedagógov náročná nielen z hľadiska vzdelávania, ale aj z pohľadu zvládania stresu a psychosociálnych rizikových faktorov. Preto je dôležité, aby školy venovali pozornosť nielen vzdelávaniu žiakov, ale aj podpore svojich učiteľov. Jedným z efektívnych spôsobov, ako to dosiahnuť, je organizovanie teambuildingových aktivít zameraných na riadenie stresu a zlepšenie psychosociálneho prostredia na pracovisku.
Tohtoročný metodický deň sa uskutočnil dňa 18. 10.2024 a bol zameraný práve na riadenie stresu a psychosociálnych rizikových faktorov pri práci.
Teambuildingové aktivity pomáhajú pedagógom lepšie sa spoznať, zlepšiť komunikáciu a spoluprácu v tíme. Tieto aktivity zahŕňajú rôzne formy, ako sú workshopy, outdoorové aktivity, alebo spoločné stretnutia mimo školského prostredia. Cieľom je vytvoriť pozitívnu atmosféru, kde sa učitelia cítia podporovaní a motivovaní.
Stres je bežnou súčasťou učiteľskej profesie, no dlhodobý stres môže mať negatívne dôsledky na zdravie a výkonnosť. Teambuildingové aktivity zamerané na riadenie stresu prezentované školskou psychologičkou zahŕňali techniky ako mindfulness, relaxačné cvičenia a diskusie o efektívnych stratégiách zvládania stresu a udržaní si duševnej pohody.
Psychosociálne rizikové faktory, ako sú konflikty na pracovisku, nedostatočná podpora, alebo vysoké pracovné nároky, môžu výrazne ovplyvniť pracovnú pohodu učiteľov. Je dôležité ich zavčasu identifikovať a riešiť tieto faktory prostredníctvom otvorenej komunikácie a spolupráce. Učitelia môžu zdieľať svoje skúsenosti a navzájom si poskytovať podporu, čo prispieva k zlepšeniu pracovného prostredia.
Ďakujeme pani riaditeľke a nášmu školskému podpornému tímu, ktorý teambuildingové aktivity pripravil v spolupráci so zamestnaneckou radou. Osobitne ďakujeme Blanke Jurištovej i Beáte Semkovej za organizáciu výjazdového zasadnutia pedagogickej rady v krásnom kaštieli v Borši.
Investícia do teambuildingových aktivít zameraných na riadenie stresu a psychosociálnych rizikových faktorov je investíciou do zdravia a pohody pedagógov.