Rozvoj kľúčových kompetencií pedagogických zamestnancov v rámci realizácie projektu Reserata pro Futuro
Termín školenia: 23. – 24. august 2021
Cieľom školení bolo zlepšiť pedagogické kompetencie pre efektívnejšiu výučbu predmetných gramotností v štandardnom vzdelávacom procese a podporiť zvýšenie kvality vzdelávacieho procesu. Školenia umožnili učiteľom získať nové zručnosti a vedomosti z oblasti implementácie rozvíjania kompetencií a zručností jednotlivých gramotností vo vzdelávacom procese.
I. Vzdelávanie pedagogických zamestnancov zamerané na rozvoj čitateľskej gramotnosti v gymnáziu
Cieľ: zvýšiť profesijné kompetencie pedagogických zamestnancov potrebné na rozvoj čitateľskej gramotnosti žiakov;
Obsah: metodológia rozvoja čitateľskej gramotnosti (v zmysle definície medzinárodnej štúdie OECD PISA) vo vyučovacom procese zohľadňujúca špecifiká výučby predmetov podľa vzdelávacích oblastí v gymnáziu: jazyk a komunikácia, človek a spoločnosť, človek a príroda, matematika a práca s informáciami, umenie a kultúra, zdravie a pohyb.
Rámcový obsah vzdelávania:
- Čitateľská gramotnosť
- Čitateľské stratégie
- Metakognitívne stratégie a ich rozvoj
- Rozvoj kritického myslenia
- Tvorivé spracovanie informácií a ich prezentácia
Školiteľ: Mgr. Dagmar Čtvrtníčková
Vzdelávanie pedagogických zamestnancov zamerané na rozvoj finančnej gramotnosti v gymnáziu
Cieľ: zvýšiť profesijné kompetencie pedagogických zamestnancov potrebné na rozvoj finančnej gramotnosti žiakov v súlade;
Obsah: metodológia rozvoja finančnej gramotnosti (v zmysle definície medzinárodnej štúdie OECD PISA a národného štandardu finančnej gramotnosti) vo vyučovacom procese zohľadňujúca špecifiká výučby predmetov podľa vzdelávacích oblastí v gymnáziu: jazyk a komunikácia, človek a spoločnosť, človek a príroda, matematika a práca s informáciami, umenie a kultúra, zdravie a pohyb.
Rámcový obsah vzdelávania:
- Problematika finančnej gramotnosti
- Implementácia finančnej gramotnosti do vzdelávania žiakov
Školiteľ: Ing. Miloš Škatulár