Gymnázium Pavla Horova je zapojené do projektu IT Akadémie „Transformácia vzdelávania školy pre digitálnu dobu“, ktorej cieľom je pripraviť školu na vykonávanie konkrétnych krokov smerujúcich k jej transformácii na školu digitálnej excelencie (digitálnu školu) v súlade s návrhom Programu digitálnej transformácie vzdelávania na Slovensku. http://itakademia.sk/navrh-programu-digitalnej-transformacie
14. – 20. decembra 2020 sme absolvovali vstupný SELFIE dotazník na zmapovanie súčasného stavu využívania digitálnych technológií.
Zúčastnilo sa ho 90% študentov, 81 % pedagogických zamestnancov školy a 100% vedenia školy. Miera vyplnenia
SELFIE je bezplatný online nástroj, ktorý školám pomáha posudzovať, ako využívajú digitálne technológie na inovatívne a účinné vzdelávanie. Pomocou SELFIE môžu školy získať obraz o svojej situácii, pokiaľ ide o používanie digitálnych technológií, a to na základe názorov učiteľov, študentov a vedúcich pracovníkov školy. Tento proces vlastného hodnotenia môže pomôcť otvoriť dialóg v rámci školy o možných oblastiach zlepšenia. SELFIE umožňuje školám aj monitorovať priebežný pokrok. Prostredníctvom série otázok pre učiteľov, vedúcich pracovníkov školy a študentov meria SELFIE spôsob používania digitálnych technológií pri výučbe a učení sa na našej škole. Otázky pre vedúcich pracovníkov školy boli zamerané najmä na stratégie a prax na úrovni školy v súvislosti s používaním digitálnych technológií. Otázky pre učiteľov sa týkali najmä vyučovacích postupov a otázky pre študentov ich skúseností a postupov učenia sa v súvislosti s používaním digitálnych technológií.
SELFIE vyvinula Európska komisia v spolupráci s výborom expertov a špecialistov v oblasti vzdelávania z európskych krajín. Na konci roka 2017 otestovalo betaverziu nástroja viac ako 6 700 vedúcich pracovníkov škôl, učiteľov a študentov z celej Európy.https://schools-go-digital.jrc.ec.europa.eu/
Školská správa SELFIE podobne ako skutočné „selfie“ poskytujú škole akúsi momentnú snímku jej aktuálneho stavu, pokiaľ ide o stratégiu a prax pri využívaní digitálnych technológií vo výučbe a učení sa. Výsledky zo SELFIE sú dobrým základom na identifikovanie a rozoberanie silných a slabých stránok, ako aj na vypracovanie plánu školy v oblasti používania digitálnych technológií na podporu vzdelávania pre ďalšie obdobie s cieľom vytvoriť Školu digitálnej excelencie.