Babinetov pádostroj
Ako zaujať žiakov na hodinách fyziky? Možno aj tým, že si zostroja pomôcku, pomocou ktorej hravo zvládnu vysvetliť, že voľný pád rovnomerne zrýchlený pohyb. Žiaci 1.F (12 žiakov) a 1.A (3 žiaci) triedy zhotovili pádostroje, ktoré prekvapili svojou originalitou a nápaditosťou. Použili korálky, guľôčky, matice, nitky, šnúrky, klobúkové gumičky aj v rôznych farbách, fantázii sa medze nekládli. Na porovnanie času medzi ťuknutiami guľôčok každý žiak vytvoril pádostroje dva. V prvom prípade umiestnili guľôčky na niti v rovnakých vzdialenostiach a v druhom prípade vo vhodných vzdialenostiach tak, aby medzi ťuknutiami uplynul rovnaký časový interval. Výsledkom bola nielen zaujímavá hodina fyziky, veľký potlesk pre každého žiaka, ale aj dobrý pocit z toho, že zhotovili vlastnú pomôcku nápomocnú na pochopenie fyzikálneho javu.
RNDr. Renáta Gavulová